[ROPÖRTAJ] 16.07.13 KWave Magazin LC9 Ropörtajı | 090713


KWave Magazin LC9 Ropörtajı (cr. @lc9_er_ro)
LC9'nın yeni müzik videosunu izledikten sonra şok oldum.  Onların R-Rated "MaMa Beat" müzik videosu gerçekten başka, alışılmadık bir şey.Müzik video boyunca grup üyeleri arasında büyük bir kavga oldu.Buda alışılmadık kanlı kavga. Videonun neden "R" tarafından onaylandığı açıkça ortada. Beklendiği gibi müzik videoda kavga önce konuşma ile başladı.
Müzik video unutulmaz. Ancak, bir şarkı için iki müzik video yapılmasının gerekli olup olmadığını sormak istiyorum ki zaten bir tanesi oldukça heycan vericiydi.
Rasa: Teknik olarak bizim fikrimiz değildi ama şirketimizin fikriydi. Biz sadece ses getiren bir çıkış hedefledik. Öte yandan, bu tür dramatik etkileri beklemiyorduk. Şu anda hala konumuzuz hakkında biraz şaşkınız.
Fanlar bu grup "biraz kaba" gibi algılayabilir??
Rasa: “Tabi ki. Bu zaten oldu. Hatta bazıları bizi "Şiddetli idoller" olarak çağırdı.Videoyu izledikten sonra bu şekilde hissetmek doğal.  Bütün insanlar şimdi bizi yanlış tanıyor.
E.Den: Bu şekilde düşünüyorlarsa yarım bir başarımız var demektir. Bir çaylak için önemli olan şey kim olduğunu bilmelerine izin vermesidir.
LC9 ne anlama geliyor?
Jun: League of Competition (Rekabet Ligi)’nın kısaltılmışı.Aslında iki anlamı var.İlki eğitim gören stajyerler arasında hayatta kalma mücadelemiz. İkinci anlamı bu rekabetçi müzik endüstrisinde hayatta kalmak için sloganımız.
Albümün konsepti oldukça sıradışı.  Öncelikle “glitch hop" bizim için oldukça yeni bir tür. Açıkcası bu türle bu albüm sayesinde tanıştım.
King: " Tür yurtdışında hit ama Kore'de oldukça yeni bir tür.  Glitch hop; kafiye tabanlı hip-hop ve güçlü  ritmi olan elektronik müziğin bazı özelliklerini birleştiren bir türüdür. Başka bir deyişle, glitch hop; hip hop ile tekno dansın karşımı bu yüzden bir dans ritmine sahip.  Oldukça alışılmadık bir ses.Bu güçlü ritmi ile eğlenceli. Birçok iki popüler türlerin karışımının tadını çıkarın.
Admin notu : Glitch hop nedir? Hip hop'la elektronik müziğin karışımı tadında bir müzik türü. Temposu 85 100 bpm arasında seyreder. Şimdiye değin dinlediklerim genelde instrumental olsa da muhtemelen vokal olan şarkılar da vardır.
Peki, bir sonraki albümünüz için hazırlık aşamasındasınız.Bunun için nasıl hazırlanıyorsunuz?
Jun: Şimdiki konseptimizden değişik olacağını düşünmüyorum.  Büyük çerçevede benzer kalacak. (bir önceki konseptten bahsediyor)
J-Hyo: Açıkçası bizim müzik türümüzde ya da grubun imajında bir değişiklik olmayacağını biliyoruz.
E.Den: Emin olduğum tek şey şiddet olmayacağı. (Güler)
Rasa liderliği zor buluyor musun? Bir çaylak olarak öğreneceğiniz çok şey olduğundan eminim ama bunun üzerine birde diğer üyelere dikkat etmek?? Wow.
Rasa: “Böyle bir grubun sorumluluğunu almak benim için gerçekten zor olmadı.  Ancak altımızında aynı anda ruh hali iyi olmayabiliyor.Bu zor olabilir.Konuşabildiğimiz kadar konuşmaya çalışıyoruz.
 İlk albümünüzün promosyonlarının bitişinde nasıl hissettiniz? Kendinizi nasıl değerlendirirsiniz?
Jun: Çaylak olarak iyi bir iş yaptığımızı düşünüyorum.Hiçbir üyenin çok sinirli olduğunu düşünmüyorum ve sahnede oldukça iyilerdi.
J-Hyo: Kendimizi geliştirmemiz için uzun bir yol var.Tabi ki bu tek şansımız değildi.
Peki, önceden kamuya açıklamadığınız şeyler var mı?
J-Hyo: Bizim özelliğimiz genellikle gubun vokallerden  oluşmasıdır.CEO'muz vokalin önemini vurgular, bu yüzden de bir vokalist merkezli grup olarak kurulduk. Tabii ki, sahne performansı önemlidir ama bir grubtan olağanüstü şarkı vokali duyduğunuzda insanlar kuşkusuz onları tanır.Hiç kuşkusuz. Çaylak olarak sahne performansına daha çok odaklandık.
Yani grubun sahne duruşundan ve ana vokalinden emin misiniz? (Güveniyor musunuz?)
King: Biz her zaman sahnede canlı şarkı söylemeye çalıştık. Nadiren  AR (ses kayıtı) kullandık. Şarkı becerilerimizle hayranlarımızı için canlı söylemeye devam edeceğiz.
Grubun isminin anlamı "Rekabet Ligi" Peki hayatta kalmak için neler yapıyorsunuz?
Rasa: "Ben bir şarkıcı olarak tanınmamız için, üyelerin tek tek yeteneklerinin tanınması gerektiğini düşünüyorum. Bir grubun popülaritesi üyelerinin bireysel beceri ve yetenekleri olmadan anlamsızdır.
"Bireysel olarak neler yapmak istiyorsunuz?
E.Den: “Bir çoğumuzun bireysel yetenekleri üzerinde çalışmak istediklerini düşünüyorum.Ben rapperım ve rap yapmak istiyorum"
AO: “Bir  radyo DJ olmak istiyorum.Potansiyelim olduğunu düşünüyorum."
King:Ben de bir radyo DJ olmak istiyorum. Kendi gösterimde çeşitli konuklarla  konuşmak  istiyorum."
LC9'dan bu altı “kötü erkek" aslında çok sevimli ve esprili görünüyor. Bu eski deyiş aslında doğru. Bir kitabın kapağı önyargılara sebep olmamalı. Ne zamandan beri bir erkek grubuna bu kadar ilgili olduğumu bilmiyorum.LC9'nı gelecekte görmek için sabırsızlanıyorum.Ciddiyim.
 


0 yorum: